سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
منطقه آزاد
درباره وبلاگ


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 2585



شنبه 91 بهمن 7 :: 10:26 صبح ::  نویسنده : وروجک نانا

سلام

امروز میخام یک واقعیت مهم را از زبان یک دوست نزدیک و صمیمی تعریف کنم چون برا خودم اصلا باور کردنی نبود ولی واقعیت داشت آن هم واقعیتی تلخ که باید باورش کرد تصمیم گرفتم اولین مطلبی که مینویسم این داستان کاملا واقعی باشه.

از شهید متفکرمطهری در کتاب آشنایی با قران4 در تفسیر سوره نور پایین صفحه 64 اینگونه نوشته شده است:                                       «ای بشرها از گناه یکدیگر بگذرید زیرا خودتان گنهکارید و امید دارید خدا از گناهان شما بگذرد، آنچه را که انتظار دارید خدا درباره شما رفتار کند درباره بندگان خدا رفتار کنید، سخت گیر نباشید تا ممکن است گنهکاران را از راه خوبی کردن معالجه کنید؛ آنجا که ممکن نشد از راه مجازات و سخت گیری. خداوند آمرزنده و مهربان است شما هم مهربان و با گذشت باشید

کجایی شهید مطهری شما چه میگویید!!! با گنهکار خوب رفتار کنند!! گنهکار را ببخشند!! اینها حتی به بیگناه رحم نمیکنند. رفتار درستی ندارند. جز توهین و تحقیر چیزی نمیدانند. اینها حتی خدا را نمیشناسند.چه میگویی شهید متفکر!!!

و اما داستان واقعی

سلام به همه دوستان، به همه خدادوستان، خداباوران...

چند روز پیش که دوستم را دیدم خیلی ناراحت بود علت را پرسیدم تعریف کرد:برادرش که هیچگونه سوء سابقه ندارد و اهل هیچگونه برنامه ای نیست حتی سیگار هم نمیکشدبلکه برعکس با خدا و خداترس و اهل نماز و روزه است و در دل تابستان با وجود گرمای زیاد در کنار تنورنانوایی روزه گرفته و کار میکند(چون شاطر نانوایی است)؛این پسر جوان با وام و قرض زمینی خریده و برای پرورش گوسفند و گوساله محلی ساخته که هنوز وامی را که گرفته نتوانسته پس بدهد و شب و روز کار و تلاش میکند و زحمت میکشد تا قرض و وامش را بپردازدکه یک روز

 یک روز بیرون محل کار دامداریش متوجه چیز مشکوکی میشود و برای اینکه برایش دردسر نشود به 110 زنگ میزند و قبل از اینکه گزارش بدهد چندین بار از مامور پاسخگویی 110 میپرسد که اگر گزارشی بدهد برای خودش مشکلی پیش نمی آید و مامور110 به اطمینان کامل و 100درصد میدهد که هیچگونه مسئله و مشکلی برای شما پیش نمی آید بلکه از شما بخاطر همکاری با پلیس سپاسگذاریم.

پسر جوان فریب مامور110 را خورده و آدرس محل محموله را به مامور میدهد.

مامورین به محل رفته و محموله را پیدا میکنند و به محل کار پسر جوان ریخته و پس از اینکه آنجا را کاملا تفتیش کرده و چیزی پیدا نمیکنند پسر جوان را با فریب و زور به کلانتری میبرند. وقتی او میگوید که خود ما گزارش دادیم چرا مرا گرفته اید به دورغ میگویند چیزی نیست با شما کاری نداریم فقط باید صورت جلسه کنیم ساعتی بعد رهایت میکنیم و کاری با شما نداریم اما ساعتی بعد آنها

اما ساعتی بعد آنها 2 شب شد.آنها پسر جوان را 2 شب بدون دادن هیچگونه آب و غذایی در آگاهی نگه داشته و به خانواده اش جواب سربالا داده و توهین و اهانت کرده و حتی غذایی که خانواده اش برایش برده بودند را به قبول نکردند که به او بدهند و باز به دورغ گفتن که غذا به او میدهیم و هر گونه توهین و تحقیری به او کردند حتی دستهایش را باز نکردند نماز بخواند و در جواب پسر جوان که میخواهد نماز بخواند با اهانت گفتن مگر تو هم نماز میخوانی.

با قاتل هم چنین رفتاری در هیچ جای دنیا نمیکنند نه در گذشته نه در حال حتی به قاتل امام علی علیه السلام تنها یک ضربه زدن چون یک ضربه به امام زده بود هیچونه توهینی به او نکرده حتی امام علی علیه السلام شیری را که برایش آورده بودند را به قاتلش داد و سفارش کرد تنها یک ضربه به او بزنند.کجای اسلام چنین قانون و حکمی هست؟؟؟؟؟

پس چگونه است که پسر جوان که خودش با110 همکاری کرده و گزارش داده را بدون هیچ جرمی زندانی میکنند و هرگونه توهین و تحقیر که لایق خودشان است را که لایق کافر هست را به میکنند حتی مانع نماز خواندنش میشوند.

آیا مامورین 110 همان مامورین ساواک هستند یا بعثی های عراقند یا از نسل عمر و یزیدو شمرند؟؟؟؟؟

بعد از 2 شب قاضی حکم آزادی پسر را در قبال قرار دادن وسیقه میدهد اما مامورین عقده ای آگاهی و کلانتری او را اذیت کرده و وسیقه را قبول نمیکنند و تا 10 شب او رادست بسته به نیمکت در حیاط کلانتری نگه میدارند و بلاخره با وسیقه ای که دوست پسر جوان او را آزاد میکنند اما مدارک و کارت شناسایی پسر جوان را هم نگه میدارند.

اکنون بعد از گذشت 4 ماه هنوز مدارک پس و دوستش را نمیدهند و او نمیداند چگونه باید مدارکش را پس بگیرد و بیگناهیش را ثابت کند چون نه پارتی و آدم کله گنده دارد و نه پول که وکیل خوب بگیرد تا بیگناهیش را ثابت کند. تنها اشتباه پسرجوان این بوده که به مامورین 110 اعتماد کرده و همکاری کرده که ایکاش هرگز نمیکرد.چون مجرم اصلی فرار کرده چوبش را باید پسر جوان که پاک و بیگناه است، بخورد.

این چه عدالتی است؟؟؟؟؟

چه عدالتی است که میگویند بدون هیچ دلیل و مدرکی میگویند شاید با مجرم اصلی همدست بوده ای. چطور قانون و قاضی و دادگاه بدون داشتن دلیل و مدرک تنها با احتمال و شاید و اما و اگر یک جوان پاک و بیگناه را اینگونه اذیت و آزار و توهین و تحقیر میکند آنهم در کشور اسلامی و بنام اسلام درحالی که همیشه میگویند قانون و قاضی و دادگاه تنها دلیل و مدرک محکمه پسند را قبول دارد ؟؟؟؟؟

آیا این درست است؟

آیا این جواب همکاری با پلیس است؟؟

کجای دنیا بیرون محل کار و زندگی چیزی پیدا شود یقه ی افراد درون محل را میگیرند؟؟؟

پسر جوان و خانواده اش آن مامور110 را که به او اطمینان 100درصد داد که با او کاری ندارند را به خدا واگذار کردند و از خدا خواستند و امیدوارند در همین دنیا تقاص اینهمه رنج و زحمت و دردی که کشیدند را به سختی بدهد.

نمیدانم دین مامورین اطلاعات، آگاهی، 110 چه دینی است آنوقت میگویند سربازان گمنام امام زمان عج؛ اینها چه دینی دارند که قسم خدا را قبول ندارند، قرآن را قبول ندارند، امام حسین علیه السلام سر به نیزه اش را قبول ندارند، اباالفضل عباس را که سنّی ها و مسیحی ها حتی از نامش ترس و واهمه دارند و قبولش دارند اینها قبول ندارند. چون پسر جوان هرچقدر به همه اینها قسم خورد که بیگناه است اینها قبول نکردند.

از همه دوستان خواهشمندم هرگونه یاری و کمکی میتوانید در حق این پسر جوان و خانواده اش انجام دهید و دریغ نکنید از اینکه به یک بیگناه و تنها کمک کنید. کمکی که من میتوانستم نمایم همین بود که این واقعیت تلخ را به عنوان اولین یادداشت در منطقه آزاد بنویسم تا دوستان از درد و غم او و خانواده اش آگاه شده و یاریش کنند.




موضوع مطلب :